Akademia kompetencji podstawowych

PROJEKT „Akademia kompetencji podstawowych”

Zapewniamy dostęp do projektu także dla osób z niepełnosprawnościami!

Aktualności

~~~~~~~~~~~~~~ II edycja ~~ REKRUTACJA ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Szanowni Państwo,

Od 01.06.2025 r. rozpoczynamy rekrutację do II edycji Projektu.
Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie oraz do składania formularzy zgłoszeniowych.

~~~~~~~~~~~~~~ I edycja ~~ ZAKOŃCZENIE NABORU ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Szanowni Państwo,

Rekrutacja do I edycji Projektu została zakończona z dniem 27.05.2025 r.
Poniżej publikujemy listę rankingową osób, które zostały zakwalifikowane do udziału w Projekcie w ramach I edycji naboru.

~~~~~~~~~~~~~~ I edycja ~~ REKRUTACJA ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Szanowni Państwo,

Od 17.02.2025 r. rozpoczynamy rekrutację do I edycji Projektu.
Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie oraz do składania formularzy zgłoszeniowych.

~~~~~~~~~~~~~~ Podpisanie Umowy o dofinansowanie ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Szanowni Państwo,

Po podpisaniu w dniu 22.01.2025 r. Umowy o dofinansowanie Projektu rozpoczynamy jego realizację. Przygotowujemy dokumentację projektową. Zapraszamy do zapoznania się z zakładką opis projektu. Szczegóły na temat rekrutacji zamieścimy wkrótce.

 

Opis projektu

CO OFERUJEMY ?

  • Szkolenia dla kadry projektu, w celu zwiększenia efektywności wsparcia w projekcie
  • Indywidualną diagnozę posiadanych umiejętności oraz doradztwo w zakresie kompetencji podstawowych
  • Grupowe szkolenia mające na celu nabycia kompetencji cyfrowych i ich zewnętrzna certyfikacja
  • Indywidualne szkolenia mające na celu zwiększenie umiejętności cyfrowych
  • Doradztwo/mentoring w celu wspierania postępów osób uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności oraz monitoring i walidacja

DLA KOGO?

Projekt skierowany jest do 120 osób dorosłych w wieku 18 lat i więcej, z grup defaworyzowanych o niskich umiejętnościach, wykazujących największą lukę kompetencyjną i posiadających największe trudności w dostępie do edukacji, które:
– z własnej inicjatywy chcą podnosić swoje umiejętności/kompetencje lub nabyć kwalifikacje,
– zamieszkują w rozumieniu przepisów KC na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego woj. mazowieckiego w gminach/miastach OSI powiatów: kozienicki, lipski, przysuski, szydłowiecki, radomski i miasta Radom,
– bez względu na wykształcenie oraz status zatrudnienia, posiadają umiejętności podstawowe (rozumienie i tworzenie informacji, rozumowanie matematyczne, umiejętności cyfrowe) odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3 poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji. Do grupy osób dorosłych o niskich umiejętnościach podstawowych mogą być zaliczane zarówno osoby, które nie posiadają żadnej z wyżej wymienionych umiejętności, jak również osoby posiadające jedną lub dwie takie umiejętności,
Tutaj możesz napisać test umiejętności podstawowych: https://europass.europa.eu/pl/narzedzia-europass/test-your-digital-skills
– nie brały udziału w analogicznym, do proponowanego w projekcie, wsparciu realizowanym w programie FERS w ramach Klubów Rozwoju Cyfrowego

w tym:

  • min. 30% Uczestników/Uczestniczek (22K/14M) to osoby w wieku 50 lat i więcej
  • min. 10% Uczestników/Uczestniczek (7K/5M) to osoby z niepełnosprawnością
  • min. 20% Uczestników/Uczestniczek (14K/10M) to osoby z zamieszkujące na obszarze GPR Radomia (Gminny Program Rewitalizacji Miasta Radomia)

Preferowane są:

  • osoby z niepełnosprawnościami
  • kobiety
  • osoby w wieku 50 lat i więcej
  • osoby z wykształceniem na poziomie ISCED 3 (wykształcenie średnie) oraz na poziomie ISCED 1-2 (wykształcenie poniżej średniego)
  • osoby posiadające status osoby niezatrudnionej

GDZIE?

Projekt jest realizowany w województwie mazowieckim, na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego, w gminach/miastach OSI powiatów: kozienickiego, lipskiego, przysuskiego, szydłowieckiego, radomskiego i w mieście Radom.
Projekt jest realizowany na OSI wyznaczonej w Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego, na obszarze Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Radomia.

KIEDY?

Styczeń 2025  – Wrzesień 2026

CEL PROJEKTU?

Celem głównym projektu jest nabycie kompetencji cyfrowych i społecznych u 120 osób (72K/48M) dorosłych w wieku 18 lat i więcej, w tym minimum 12 osób z niepełnosprawnościami, zamieszkujących na obszarze Regionu Mazowieckiego Regionalnego woj. mazowieckiego w gminach/miastach OSI powiatów: kozienickiego, lipskiego, przysuskiego, szydłowieckiego, radomskiego i miasta Radom, z grup defaworyzowanych o niskich umiejętnościach, które posiadają je na poziomie nie wyższym niż 3 zgodnie z Polską Ramą Kwalifikacji.

WSPARCIE TOWARZYSZĄCE?

Materiały szkoleniowe, catering w formie przerwy kawowej, ubezpieczenie NNW podczas szkoleń, zwrot kosztów dojazdu.

JAKIE REZULTATY?

  • Zdiagnozowanie umiejętności i potrzeb w zakresie kompetencji podstawowych u 120 Uczestników/Uczestniczek, w tym min. 12 osób z niepełnosprawnościami – w okresie 1.2025-9.2026r. poprzez indywidualne konsultacje z doradcą zawodowym
  • Nabycie zielonych kwalifikacji przez min. 20% ze 120 Uczestników/Uczestniczek, w tym min. 12 osób z niepełnosprawnościami -w okresie 6.2025-9.2026r. poprzez udział w module Bezpieczeństwo – szkolenie zgodne z Ramą Kompetencji Cyfrowych DigComp i zdanie egzaminu zewnętrznego
  • Nabycie kwalifikacji, w tym cyfrowych przez min. 90% ze 120 Uczestników/Uczestniczek, w tym min. 12 osób z niepełnosprawnościami -w okresie 6.2025-9.2026r. poprzez udział w szkoleniu zgodnym Ramą Kompetencji Cyfrowych DigComp i zdanie egzaminu zewnętrznego

KTO ZA TO PŁACI?

Udział w projekcie jest bezpłatny dla uczestników. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.

DODATKOWE INFORMACJE

Całkowita wartość projektu: 814 575,00 zł.

w tym ze środków UE: 692 388,75 zł

Szczegóły w DOKUMENTAC H PROJEKTOWYCH

 

Formy wsparcia:

Indywidualna diagnoza posiadanych umiejętności oraz doradztwo w zakresie kompetencji podstawowych wraz z utworzeniem Indywidualnego Planu Rozwoju

Spotkanie 1 Diagnoza umiejętności- przed rozpoczęciem wsparcia szkoleniowego, mająca na celu diagnozę umiejętności cyfrowych, określenie posiadanych umiejętności podstawowych i potrzeb, wykorzystanie modelu Bilansu Kompetencji, zaplanowanie modułów szkoleniowych, które uczestnik powinien doskonalić.
Po pierwszym spotkaniu powstanie Indywidualny Plan Rozwoju dla Uczestnika/czki w projekcie na podstawie ww. analiz, w tym zakres i poziom szkolenia, określenie wymiaru i zakresu pozostałego wsparcia indywidualnego.
Spotkanie z doradcą ma także na celu określenie wymiaru i zakresu doradztwa/mentoringu.
Wymiar: 2 godziny zegarowe/osoba, 1×2 godziny zegarowe na dzień, spotkanie obligatoryjne.

Wsparcie edukacyjne

Szkolenie komputerowe
Przeprowadzenie szkolenia grupowego, zgodnego z DIGCOMP dla 120 Uczestników/-niczek Projektu zgodnie z wynikami diagnozy potrzeb. Szkolenie komputerowe na poziomie A w wymiarze 80 godzin dydaktycznych zakończone egzaminem wewnętrznym oraz egzaminem certyfikującym.
Grupowe szkolenia dla 120 osób, mające na celu nabycia kompetencji cyfrowych i ich zewnętrzna certyfikacja, w wymiarze śr. 80h dydaktycznych (śr. 16h dydakt. na moduł), poziom dopasowany do potrzeb uczestników na podstawie przeprowadzonej diagnozy na spotkaniach indywidualnych z doradcą. Szkolenie realizowane zgodnie z ramą DIGCOMP – 5 modułów. Szkolenie obejmujące zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną. Szkolenie komputerowe na poziomie A w wymiarze 80 godzin dydaktycznych zakończone zewnętrznym egzaminem certyfikującym.
Przeprowadzenie zajęć dotyczących rozwijania umiejętności podstawowych w ramach tematów dotyczących podstaw proekologicznych
Projekt przewiduje wsparcie dla min. 20% Uczestników/-niczek Projektu w szkoleniu obejmującym moduł „Bezpieczeństwo” zgodny z ramą kompetencji DIGCOMP, zgodnie z wynikami diagnozy potrzeb.
Grupy 8-12 osób (uczestnicy o podobnych potrzebach szkoleniowych i dopasowaniu do wyników testu). Terminy i godziny ustalane indywidualnie – dopasowane do potrzeb uczestników.
Wymiar: 80 godzin dydaktycznych/grupa – szkolenie grupowe

– Szkolenie komputerowe – szkolenie indywidualne (fakultatywne)
Indywidualne szkolenia mające na celu zwiększenie umiejętności cyfrowych, w wymiarze śr. 4h dydaktyczne/ uczestnika. Uczestnik będzie mógł odbyć 1 spotkanie z trenerem, w celu zrealizowania zajęć praktycznych – pomoc trenera w rozwiązaniu konkretnych problemów/trudności cyfrowych (zgodnych z DIGCOMP) ustalanych indywidualnie, na podstawie potrzeb uczestnika.

Wymiar: 4 godziny zegarowe/osoba

Doradztwo/mentoring w celu wspierania postępów osób uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności oraz monitoring i walidacja

Każdy Uczestnik/czka będzie mieć dostęp do wsparcia doradcy/mentora przez cały okres udziału w Projekcie, w celu utrzymania motywacji do udziału w szkoleniach oraz wskazania Uczestnikowi/czce dalszych kroków na ścieżce ku podniesieniu umiejętności podstawowych.

a) Mentoring/Doradztwo – Spotkania obligatoryjne dla 120 Uczestników/czek Projektu
Spotkania dla w wymiarze 4 godzin zegarowych, 2x 2 godziny zegarowe na dzień, dni i godziny spotkań ustalone indywidualne z Uczestnikiem/czką.
Spotkania z doradcą/mentorem, mające na celu wspieranie postępów Uczestników/czek uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności – wsparcie dostępne przez cały okres udziału Uczestnika/czki w Projekcie. Doradca/mentor udzieli pomocy w rozwiązaniu bieżących problemów, spotkania dostosowane do indywidualnych potrzeb, wsparcie w przebiegu ścieżki udziału w Projekcie, motywowanie oraz udzielenie porad edukacyjno-zawodowych
Zakres spotkań obejmował będzie również monitoring tj. ocenę wpływu podejmowanych działań w ramach Projektu na postępy grupy docelowej Projektu pod względem nabywania umiejętności podstawowych.

b) Walidacja – Spotkanie końcowe (obligatoryjne) w wymiarze 1 godziny zegarowej na Uczestnika/czkę – omówienie sytuacji Uczestnika/czki po po zakończeniu szkoleń. Spotkanie z doradcą zawodowym/mentorem, będzie obejmowało omówienie wyników wsparcia, jego rezultatów (nabycie umiejętności). Zostanie stworzona ścieżka dalszego rozwoju. Zostaną omówione wyniki egzaminu zewnętrznego. Opracowanie indywidualnego raportu, rekomendacji -uwzględniających plan dalszych działań dla każdego Uczestnika.

 

 

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

Dokumenty projektowe

Przed rozpoczęciem wypełniania dokumentów rekrutacyjnych prosimy o zapoznanie się z poniższym regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.

Dokumenty rekrutacyjne dla Kandydatów/ek do Projektu:

Formularz zgłoszeniowy do Projektu
Ankieta potrzeb w zakresie racjonalnych usprawnień
Oświadczenie – własna inicjatywa
Oświadczenie – zamieszkanie
Oświadczenie – wykształcenie (dla osób ISCED 0-3)
Oświadczenie – poziom PRK – umiejętności podstawowe
Test samooceny
Polska Rama Kwalifikacji
Klauzula informacyjna IP_HN Partners
http://hnpartners.pl/wp-content/uploads/2025/07/Klauzula-informacyjna-Instytucji-Zarządzającej.pdf”>Klauzula informacyjna IZ
Karta oceny formularza zgłoszeniowego

Dokumenty dla Uczestnika/czki Projektu:

Regulamin-Zwrot kosztów dojazdu

Powyższe dokumenty można wysłuchać za pomocą bezpłatnego programu DSpeech, który można pobrać tutaj

 

Harmonogramy wsparcia

1. Kształcenie kadry bezpośrednio bezpośrednio świadczącej wsparcie dla uczestników

Harmonogram — Kształcenie kadry projektu
Harmonogram — Kształcenie kadry projektu — aktualizacja 01.04.2025
Harmonogram — Kształcenie kadry projektu — aktualizacja 15.05.2025

2. Diagnoza umiejętności

Harmonogram — Diagnoza umiejętności Edycja I
Harmonogram — Diagnoza umiejętności Edycja I — aktualizacja 01.04.2025
Harmonogram zajęć – Diagnoza umiejętności gr 1 Gaworzyna – aktualizacja 20.05.2025
Harmonogram zajęć – Diagnoza umiejętności gr 1 Gaworzyna – aktualizacja 28.05.2025
Harmonogram zajęć – Diagnoza umiejętności gr 2 Radom
Harmonogram zajęć – Diagnoza umiejętności gr 3 Radom

3. Wsparcie edukacyjne

Szkolenia grupowe

Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 1 Gaworzyna
Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 1 Gaworzyna – aktualizacja 23.06.2025
Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 2 Radom
Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 2 Radom – aktualizacja 04.06.2025
Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 2 Radom – aktualizacja 23.06.2025
Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 3 Radom
Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 3 Radom – aktualizacja 04.06.2025
Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 3 Radom – aktualizacja 23.06.2025
Harmonogram zajęć – Szkolenie komputerowe gr 3 Radom – aktualizacja 01.07.2025

Szkolenia/konsultacje indywidualne

Harmonogram zajęć – Wsparcie indywidualne ICT gr 1
Harmonogram zajęć – Wsparcie indywidualne ICT gr 1 aktualizacja 27.06.2025
Harmonogram zajęć – Wsparcie indywidualne ICT gr 2
Harmonogram zajęć – Wsparcie indywidualne ICT gr 2 aktualizacja 23.06.2025
Harmonogram zajęć – Wsparcie indywidualne ICT gr 3
Harmonogram zajęć – Wsparcie indywidualne ICT gr 3 – aktualizacja 23.06.2025
Harmonogram zajęć – Wsparcie indywidualne ICT gr 3 – aktualizacja 27.06.2025
Harmonogram zajęć – Wsparcie indywidualne ICT gr 3 – aktualizacja 01.07.2025

4. Doradztwo/mentoring w celu wspierania postępów ossób uczących się na wszystkich etapach procesu poprawy umiejętności oraz monitoring i walidacja

Mentoring/Doradztwo

Harmonogram zajęć – Mentoring gr 1 Gaworzyna
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 1 Gaworzyna – aktualizacja 02.06.2025
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 1 Gaworzyna – aktualizacja 06.06.2025
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 1 Gaworzyna – aktualizacja 23.06.2025
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 2 Radom
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 2 Radom – aktualizacja 28.05.2025
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 2 Radom – aktualizacja 04.06.2025
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 2 Radom – aktualizacja 23.06.2025
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 3 Radom
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 3 Radom – aktualizacja 04.06.2025
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 3 Radom – aktualizacja 20.06.2025
Harmonogram zajęć – Mentoring gr 3 Radom – aktualizacja 01.07.2025

Walidacja

Harmonogram zajęć – Walidacja gr 1
Harmonogram zajęć – Walidacja gr 1_aktualizacja 21.07.2025
Harmonogram zajęć – Walidacja gr 2
Harmonogram zajęć – Walidacja gr 2_aktualizacja 21.07.2025
Harmonogram zajęć – Walidacja gr 2 – aktualizacja 23.07.2025
Harmonogram zajęć – Walidacja gr 3
Harmonogram zajęć – Walidacja gr 3 – aktualizacja 01.07.2025
Harmonogram zajęć – Walidacja gr 3 – aktualizacja 21.07.2025

Kontakt i biuro projektu

Adres biura projektu:

Radom, ul. Żeromskiego 94, 26-600, pokój 102.

Godziny pracy biura projektu:

10:00- 15:00 (w dni robocze)

Organizujemy również raz w tygodniu dodatkowe dyżury popołudniowe zgodnie z Państwa dyspozycyjnością – po wcześniejsyzm ustaleniu.

Kontakt i bieżące informacje:
– telefon: 661 884 264
– e-mail: projekty@hnpartners.pl